December 8, 2021, 4:24 am

Дали Фејсбук и Инстаграм можат да уништат нечиј бизнис?

Поврзано

- Advertisement -
- Advertisement -

Социјалните мрежи Фејсбук и Инстаграм и апликацијата за преписка WhatsApp, која во понеделникот забележа рекорден дефект во нивната историја, кога не работеа цели седум часа по падот, предизвикаа загриженост кај сите оние што ги користат овие дигитални алатки за деловни цели. Продажба на Интернет, комуникација со колеги и деловни партнери, маркетинг кампањи на социјалните мрежи, сe запре, па имаше доволно време да се размисли за можни алтернативи.

Поради речиси паничните реакции на корисниците на „само неколку часа застој“, треба да се постави прашањето – дали многу работни места што ги гледаат како главен сојузник „паѓаат“ со падот на социјалните мрежи?

Специјалистот за електронска трговија, Иван Танасковиќ, одговори на прашањето дали сме зависни од социјалните мрежи со фактот дека има повеќе од четири милиони нивни корисници во Србија.

„Судејќи според извештајот We Are Social & Hootsuite, би се рекло дека бројот на корисници на социјална мрежа значително се зголемува. Имено, според споменатиот извештај, во моментов во Србија имаме 4,6 милиони луѓе кои активно ги користат социјалните мрежи, со податоци дека тоа е скок од 8,1 отсто во споредба со минатата година. Социјалните мрежи ни дадоа можност да се поврземе со семејството и пријателите ширум светот, но „по одредена цена“? Цената е ваша лична информација. Без разлика дали станува збор за демографија или навики, тоа е она што се „тргува“. Токму овие информации ги нудат социјалните мрежи на огласувачите, со цел да ги насочат нивните потенцијални клиенти со соодветна понуда на најдобар начин и што е можно попрецизно. Затоа, немојте да се изненадите како „знаат што ви се допаѓа“, индиректно или директно им ја дадовте таа информација “, рече тој, додавајќи дека во случај на исчезнување на социјалните мрежи, ќе бидат засегнати сите сектори на економијата, што затоа се потпираат само на нив.

Тој посочува дека, без оглед на активноста, сите бизниси кои целосно или во поголема мера се потпираат на социјалните мрежи би биле загрозени.

„На крајот, сите се вклучени во продажба. Без разлика дали станува збор за спортска опрема, техника, образование или игри, ако се потпирате само на социјалните мрежи, вашиот бизнис може да биде во неволја, бидејќи неговиот опстанок целосно зависи од избраната социјална мрежа. Неодамнешните настани и падот на социјалните мрежи Фејсбук и Инстаграм, како и Ватсап, се вистински доказ дека ако користите социјални мрежи за деловни цели, не треба да го базирате целиот ваш бизнис “, рече Танасковиќ, додавајќи дека социјалните мрежи во Србија се важни за скоро сите сектори на економијата.

Денес, тие се важни за секого: од продажба, преку брендирање, до регрутирање на нов кадар, тврди Танасковиќ. Според него, социјалните мрежи денес се едноставно дел од бизнисот и успешно „влегле“ во секој сектор на компанијата.

„Има еден исклучок од овие сценарија, а тоа е активноста на игри. Иако тие сега се во голема мера независни од социјалните мрежи, постои збир на игри што сe уште зависат од нив, со други зборови, таквите игри сe уште работат само на социјалните мрежи. Не заборавајте дека на секоја социјална мрежа (Фејсбук, Инстаграм, Тикток, Твитер…) вие сте должни да почитувате посебен сет на правила – кои не се ваши правила “, објаснува Танасковиќ.

Држете ги конците во ваши раце

Според него, не е паметно да се одлучува само за социјални мрежи кога правите бизнис.

„Го потенцирам овој проблем веќе неколку години и се чини дека ќе биде актуелна тема уште некое време. Социјалните мрежи треба да се заменат со вашата страница или апликација. Секој треба да го стори тоа, не само поради овие ситуации, туку и поради подобрувањето на нивниот бизнис. Создадете ја вашата страница или онлајн продавница и пренасочете го целиот сообраќај (платен и органски) кон неа. На овој начин ги држите сите конци во ваши раце. И тогаш можете да анализирате каде добивате најмногу сообраќај и продажба, што потенцијалните клиенти најмногу гледаат – не купуваат, што се пребарува на вашата страница, каде инвестицијата се исплатува – и каде не. И уште повеќе. Продажбата преку социјалните мрежи треба да биде, но да остане, одличен додаток на вашите продажни канали, но обидете се да не зависите од тоа “, заклучува Танасковиќ.

Ивана Ирковиќ, која се занимава со дигитален маркетинг преку овие социјални мрежи, вели за Biznis.rs дека нивниот пад ќе има влијание врз нејзиниот бизнис, но не до тој степен што единствениот излез од целата ситуација е да престане да прави бизнис.

„Неизбежно е исчезнувањето на Фејсбук и Инстаграм да влијае на понатамошниот развој и работа на мојот бизнис. Не мора во поголема мера, бидејќи социјалните мрежи се еден дел од целокупниот интернет маркетинг (и споменатите не се единствените популарни), но промената сигурно ќе се почувствува “, смета Ирковиќ.

Бидејќи социјалните мрежи создадоа десетици нови работни места што не постоеја пред нив, Ивана верува дека нивното исчезнување би било екстремност.

Извор: pari.com.mk

Latest News

Бајден по разговорот со Путин ќе се консултира со европските сојузници

Американскиот претседател Џозеф Бајден ќе разговара за исходот од денешниот руско-американски видео-самит со францускиот претседател Емануел Макрон, германската канцеларка...

More Articles Like This