СЕ ЗАКАНУВААТ СО ВОЈНА, НО БАРААТ ЕКОНОМСКА СОРАБОТКА: САД бараат заедничка употреба на Руската Северна Морска рута

  • April 12, 2018

Северната морна линија, која лежи во арктичките води и во ексклузивната економска зона на Русија, треба да биде транспортен коридор отворен за целата светска заедница, рече адмиралот Пол Зукунфт, командант на американската крајбрежна стража.

Зукунф изјави за новинарите дека вооружените сили на САД сеуште немаат намера да спроведуваат операции на Арктикот за да го поддржат принципот на слобода на навигацијата, како што тоа се прави во Јужното Кинеско Море.

“Моментално нема притисок да се спроведат вежби за слободата на навигацијата на Арктикот, но … американскиот пристап е дека Северно Морскиот пат треба да биде отворен како меѓународен воден коридор за, да речеме, транзитен пат – бидејќи како што гледаме областа е исчистена од мраз “, рече Зукунфт, додавајќи дека во моментов нема одреден план за спроведување на вежби во областа.

Американскиот воен командант призна дека таквата позиција на Вашингтон во врска со Северниот морски пат неизбежно ќе биде отфрлена од Москва. “Ова ќе бара значителен дијалог во иднина”, рече тој.

Северниот морски пат, кој се протега низ целата должина на рускиот Арктик и регионот на Далечниот Исток, се очекува да стане главна трговска рута за стоки испратени меѓу Европа и Азија.

Минатиот месец рускиот претседател Владимир Путин рече дека рутата ќе стане “клуч за развојот на руските арктички региони на Далечниот Исток”.

Путин објасни дека целта е да се направи “навистина глобална, конкурентна транспортна артерија” и значително да се зголеми нејзиниот товарен сообраќај до 80 милиони тони годишно. Бродовите главно ќе пренесуваат течен природен гас (ЛНГ), нафта и јаглен.

Во 2016 година, износот на товарот транспортиран преку Северното Море Пат го надмина рекордот на Советскиот Сојуз и достигна 7,5 милиони тони.

Арктичкиот пат од Југоисточна Азија до Европа го намалува времето за превоз на половина во споредба со традиционалните патишта низ каналите Суец и Панама. Во советско време, се користело главно за снабдување на стоки до изолирани населби во Арктикот.

Во 1991 година, Северно Морскиот пат беше отворен за меѓународен превоз, иако во официјалните руски документи беше дефиниран како “историски воспоставена национална транспортна комуникација”.

Минатата година Путин рече дека бродовите под руското знаме можат да добијат ексклузивни права за транспорт на нафта и гас по трасата – мерка предложена за зајакнување на бродоградежништвото.

Тоа ќе го зголеми обемот на превозот, ќе ја зајакне позицијата на домашните бродски компании и ќе создаде дополнителни можности за обновување на флотата, рече претседателот.

Претходно «
Следно »