Недостиг од свежо овошје и зеленчук и микронутриенти како што се калциум, железо и цинк, а повеќе шеќер и сол од препорачаните количини, внесуваат децата во градинките и во училиштата, е заклучокот на денешната работилница на тема ,,Со подобра исхрана на децата до подобро здравје и благосостојба’’, на која се обратија министерката за образование Рената Дескоска, министерката за труд и социјална политика, Мила Царовска, претставникот на УНИЦЕФ во Македонија, Бенџамин Перкс, како и заменик министерот за здравство, Гоце Чакаровски.
На средбата беа претставени наодите од истражувањето за квалитетот на исхраната на децата во градинките и основните училишта.
Присуството на овие состојби покажува дека постои одредено ниво на неизбалансираност на исхрана кај најмладите. Оваа појава претставува сериозен предизвик за кој е потребен сериозен, повеќесекторски и пристап на „цело општество“.
Се подготвуваат и законски измени кои предвидуваат санкции за неспроведување на Правилникот за стандардите за исхраната и за оброците во основните училишта, а овој правилник ќе биде адаптиран и за градинките.
Министерката Дескоска истакна дека училиштата се оние кои треба да ги научат децата на здрав начин на живот, a дека целта на образованието е да ги подготви учениците за сите аспекти во животот, вклучувајќи ги и здравиот начин на живеење и исхраната. Таа дополни дека единствениот начин на кој може да се осигураме дека учениците ќе јадат квалитетна и здрава храна, е да се предвидат санкции и инспекциски надзори за следење на квалитетот на храната во училиштата.
,,Македонија како држава е сиромашна и дел од семејствата не можат да понудат избалансирана храна за своите деца. Токму затоа системот и општеството преку градинките и училиштата треба да го задоволи барем минимумот на вредноста на храната што детето треба да ја внесе секој ден’’- посочи министерката Царовска и додаде дека МТСП прави напори да го зголеми опфатот на деца во градинките, со што ќе се постигне и поголем број деца да имаат соодветен оброк.
„Лошата исхрана влијае не само врз физичкиот развој на децата туку го поткопува когнитивниот, емотивниот и социјалниот развој и способноста за учење. Исхраната не е грижа само на поединецот, туку и на целото општество. Промоцијата на добри навики во исхраната во училиштата може да доведе до значителен придонес кон целокупниот развој на детето и да го прекине меѓугенерацискиот циклус на лоши прехрамбени навики,“ рече Бенцамин Перкс, претставник на УНИЦЕФ.