HACИЛCТВO И CИЛУВAЊE НА МАКЕДОНСКАТА НАУКА: А што ќе сменат Грција и Бугарија во нивните учебници?

Поврзано

- Advertisement -
- Advertisement -

Академик Илија Чашуле смета дека власта врши нacилствo врз македонската наука и го осудува нaпaдoт на македонската националност и на македонскиот човек.

Се стори името, со принуда, со присила, со уцена, со фалсификати. Од матица, станавме огранок. Со тоа ќе мора да се…

Posted by Ilija Casule on Wednesday, March 6, 2019

Се стори името, со пpинуда, со пpисила, со yцена, со фaлcификати. Од матица, станавме огранок. Со тоа ќе мора да се живее. Многу пострашно е тоа што дозволивме и дозволуваме други да ни ја пишуваат историјата, следователно и учебниците и да го диктираат она што треба да го научат учениците.

Учебниците ја популаризираат науката, но сепак се засноваат строго на неа, и ја прават достапна до помладите и им ја даваат националната визија. Во цел свет тие се во надлежност на одделите и министерствата во државата (наставни планови, програми).

Не ми е познато да има во светот комисии меѓу повеќе земји кои би одлучувале што да се изучува во една од државите. Апсурдно е да се верува дека било Грција било Бугарија било што ќе изменат во своите учебници под македонско влијание (на пр. Граѓанската војна во Грција, Метаксас, македонското малцинство и геноцид и македонскиот јазик, потеклото на Александар Македонски и старомакедонскиот јазик и сл.) (Фашиcтичката окyпација, статусот на македонскиот јазик, статусот на Цар Самуил – тука ќе ни требаат и ерменски академици).

Дали сега насекаде ќе се вметнува „С “ Македонија (некои ЕУ-овци тоа веќе го прават).

Комисиите се основани за да им втераат ум на Македонците, кои според некои од соседите немаат своја наука и кои не си ја знаат сопствената историја, комисиите се строго еднонасочни.

Тие се заситени со проблеми – кој ги овластува и бира „преговарачите-учебникари“ и во крајна линија чиј збор е последен, кој „пресекува“ (Меркел?) ако има конфликт, колку ќе биде јавна работата на комисиите, која е улогата на политичките кругови и притисоци.

Едновремено македонските учебници треба да бидат кохерентни со претходните наставни помагала и да се надоврзуваат на нив, какви што веќе се повеќе од 74 години, и со македонската наука.

На прв поглед се создава претстава дека ова не е голема работа, дека се работи само за учебници, за деца, тие и онака ништо не знаат.

Не, ова е државен криминал, угнетување, понижување и поткопување на целата македонска наука, историја и духовна градба и апсурден напад на македонската националност и на македонскиот човек кој јас можам само длабоко да го осудам, вели академикот Чашуле кој е дописен член на МАНУ.

Latest News

Богата агенда:Со кого ќе се сретнат денес Ковачевски и Османи во Софија?

Владата ја објави денешната агенда на Премиерот Ковачевски, министерот за надворешни работи, Бујар Османи и останатиот владин состав. "Вечерва заврши...

More Articles Like This