Амазон е најголем бренд во светот во 2023 година

t

Американските компании доминираат на глобалната топ 20 листа, која вклучува само две компании од една европска земја.

Амазон е крунисан за најголем бренд во светот во 2023 година, со проценета вредност од 299,28 милијарди долари (273,49 милијарди евра) и покрај падот од 51 милијарда долари во текот на минатата година.

Во студијата објавена од агенцијата за финансиска анализа TradingPedia, гигантот за е-трговија се искачи на рангирањето и ја прескокна најдобрата компанија од минатата година, Епл, која загуби 16% од својата вредност (297,51 милијарди долари).

Гугл се најде на третото место, зголемувајќи ја својата вредност за речиси 18 милијарди долари од минатата година и достигна 231,38 милијарди долари.

САД се убедливо најзастапената земја во топ 20 на рангирањето. Најголема неамериканска компанија е јужнокорејската технолошка компанија Самсунг, која е на шестото место со 99,66 милијарди долари.

Европа има само две места во првите 20, и двете благодарение на Германија: вредноста на Дојче Телеком од 62,93 милијарди долари ја става на 11-то место, додека компанијата за луксузни возила Мерцедес-Бенц е на 16-то место со 58,8 милијарди долари.

Сепак, и покрај ограничениот број на топ 20, европските земји и компании се многу застапени во пошироката студија на TradingPedia.

Само 30 од 195 земји имаат брендови на глобалната топ 500 листа, а речиси половина од нив (14) се европски.

Многу малку земји се чини дека можат да произведуваат големи брендови, според TradingPedia.

Откри дека има само 20 нации со повеќе од три брендови во првите 500: САД, Јужна Кореја, Кина, Германија, Јапонија, Велика Британија, Саудиска Арабија, Индија, Франција, Канада, Италија, Шпанија, Шведска, Русија, ОАЕ, Австралија, Швајцарија, Сингапур, Бразил и Холандија.

САД и Кина се јасни лидери на светската сцена, со 202 и 79 од топ 500 брендови, соодветно. Кога ги гледаме првите 100, повеќе од половина (53) се од САД и 22 од Кина.

Германија има седум брендови во топ 100, потоа Јапонија со шест, Јужна Кореја со четири и Велика Британија со три.

Кои се најголемите индустрии?

Кога се гледаат индустриите како целина, банкарството доминира кога се зема предвид бројот на брендови во секој сектор. Според TradingPedia: околу 14,2% од сите брендови во првите 500 се компании за банкарски и финансиски услуги, додека 10% се во малопродажба.

Меѓутоа, кога се гледа вкупната вредност, технологијата и малопродажбата излегуваат на врвот, при што технолошките брендови претставуваат околу 13,4% од вкупната вредност на првите 500 компании и малопродажните брендови 13,2%.

Не секоја земја има капацитет да создаде голем бренд, а поголемите економии имаат тенденција да имаат предност во овој поглед.

Сепак, глобално признатите брендови можат да се појават од различни делови на светот, а во некои случаи, помалите економии успеваат да создадат познати брендови. Тоа се, на пример, финската Нокиа и мексиканското пиво Корона.

ПОВРЗАНИ ВЕСТИ

МВР уапси лице барано со потерница

Денес во 06.05 часот, полициски службеници од…

ДУИ: Институциите се заробени

Демократската унија за интеграција вели дека се…

Во Србија се прашуваат дали опозицијата му…

По масовниот протест одржан во Белград во…

27 преживеани, 40 загинаа во падот на…

Министерството за вонредни ситуации на Казахстан соопшти…

Тренчевска: Која е фактурата што ВМРО-ДПМНЕ ја…

– Која е фактурата што ДПМНЕ и…