Американските дронови нема долго да издржат во Украина, тврди пилот
Додека Вашингтон праќа беспилотни летала „Греј орел“ на Украина, воените претставници во Киев наместо тоа бараат борбени авиони како што се Ф-15 и Ф-16, велејќи дека имаат поголеми шанси против руската противвоздушна одбрана.
Украина „не е Авганистан“ и скапите беспилотни летала само ќе бидат соборени, изјави еден пилот за Foreign Policy оваа недела.
Пензионираните американски офицери и експерти како Макс Бут, роден во Москва, гласно се залагаа за испорака на Сивите орли во Украина, нарекувајќи го потенцијален „променувач на играта“ во конфликтот. Сепак, Белата куќа ги стави плановите да испрати четири такви беспилотни летала во Киев „на чекање“, објави Ројтерс минатата недела, поради стравувањата дека тие би можеле да паднат во рацете на Русија.
Додека украинските генерали би сакале да ги фатат во рака беспилотните летала, пилотите повеќе би сакале американски ловци-бомбардери, според Форин полиси.
„Ние не се залагаме за сивите орли“, изјави за медиумот еден пилот, кој отиде само со „Месечевата риба“. „Многу е опасно да се користат толку скапи беспилотни летала во нашиот случај, поради противвоздушната одбрана на непријателот“, додаде тој. „Тука не е Авганистан“.
MQ-1C Grey Eagle е најновиот во лозата на ударни беспилотни летала на General Atomics што се користат за време на американската „војна против тероризмот“, од Авганистан и Ирак до Сомалија и Јемен. Тој е вооружен со ракети „Хелфајр“, кои имаат дострел од околу осум километри – помалку од самоубиствените беспилотни летала „Свичблајд“ или „Феникс Гхост“ што САД веќе ги испратија во Украина.
„Тоа би можело да биде корисно“ на фронтот, рече друг пилот на борбен авион, претставен како „Џус“. Сепак, додаде тој, Сивите орли веројатно нема да преживеат повеќе од една или две мисии. Секој дрон чини 10 милиони долари.
Украина направи голема работа со тоа што во својот арсенал има турски дронови Bayraktar TB2. TB2 чини околу 2 милиони долари. Moonfish тврди дека биле „многу корисни и важни“ во раните денови на конфликтот, но се „речиси бескорисни“ сега кога руските трупи ја зајакнале својата воздушна одбрана. Пилотите изјавија за Foreign Policy дека Украина сега ја ограничува употребата на Бајрактари на „ретки специјални операции и мисии за напад“. Во меѓувреме, руските воени дописници сугерираат дека тоа е затоа што повеќето од беспилотните летала се веќе соборени.
„Имаме многу повеќе пилоти отколку авиони во моментов“, рече Мунфиш, сугерирајќи дека тој и неговите колеги треба да бидат обучени за „напредни“ американски борбени авиони како што се Ф-15 и Ф-16, кои би биле поиздржливи против руските. С-400.
И двата вида првпат се појавија во 1970-тите. Оттогаш тие беа постојано надградувани, а најновите верзии западните експерти ги сметаат за на исто ниво со руските авиони Су-35 и МиГ-35 и малку пред ловците Су-27 и Миг-29 што Украина ги оперираше на почеток на конфликтот. Сепак, нема индикации дека САД имаат што да поштедат или дека постои политичка волја во Вашингтон да ги испратат во Украина.
ПОВРЗАНИ ВЕСТИ
Кулеба ќе ги убедува африканските држави да…
Украинскиот министер за надворешни работи, Дмитро Кулеба, ќе…
Зеленски: Русија минатата недела употребила над 600…
„Руската борбена авијација, со сите средства, мора…
Сијарто: Прекинот на транзит на нафта од…
Министерот за надворешни работи и надворешни економски…
Русија ќе обезбеди поддршка за Северна Кореја…
Рускиот претседател Владимир Путин денеска му порача…
Блумберг: Размена на затвореници меѓу Русија и…
Новинарот на „Волстрит журнал“ Еван Гершкович и…