Македонец освои прво место на престижен светски натпревар како дел од тимот на Универзитетот во Марибор – Останува уште финалето во Кина!
Група студенти од Универзитетот во Марибор, Словенија, меѓу кои и студент од Македонија, освоија прво место на престижен натпревар, со што обезбедија финале на светскиот натпревар кој ќе се одржи во Пекинг.
Група од пет студенти од Универзитетот во Марибор го освои првото место со својата оригинална идеја на регионалниот дел од меѓународниот натпревар GCD4FE – Глобален натпревар за дизајн за идно образование, што се одржа во Загреб. Ова им обезбеди место во светското финале, што ќе се одржи во Пекинг, Кина, на крајот на јули.

Станува збор за еден од најпрестижните настани во областа на иновациите во образованието, кој се одржува под покровителство на Пекиншкиот универзитет и Институтот на УНЕСКО за информатички технологии во образованието. Тимот го сочинуваат Гаја Гујт, Бобан Бошевски (студент од Македонија), Тевж Старовасник и Адам Кац од Факултетот за електротехника, компјутерски науки и информатика, и Ева Екарт од Педагошкиот факултет. Нивниот ментор е вонредниот професор Боштјан Шумак, заедно со доц. професорката Маја Пушник, која нагласува дека овој вид натпревар е „исклучителна можност за студентите, бидејќи им нуди искуство што е тешко да се стекне во рамките на редовното студирање“.
Тимот разви концептуално решение и прототип на апликација за персонализирано учење што би користела гамификација, педагошки и дидактички пристапи и планови за часови за креирање белешки за учење, распореди за учење и методи за повторување на поапстрактни теми (визуелизации, анимации, организација на бои итн.), а воедно ќе овозможи контакт со професор кој може да даде повратни информации. Централната идеја е дека технологијата сè повеќе се прилагодува на луѓето – а не обратно.

„Ја гледаме иднината на образованието како интелигентна, прилагодлива и пред сè, човечка. Веруваме дека иднината лежи во учењето што го следи темпото, стилот и потребите на поединецот“, вели Бобан Бошевски за словенечкиот медиум Вечер, додавајќи дека од самиот почеток размислувале како да ги поврзат образованието, дизајнот и технологијата колку што е можно повеќе.
Тие успеале во ова одлично, исто така и поради интердисциплинарноста на тимот, која комбинира совладување и на техничкото знаење и на педагошко-дидактичките пристапи.

„Факт е дека процесот на учење мора да биде што е можно поиндивидуализиран“.
Педагошкиот дел од проектот го осмисли Ева Екарт, студентка по музичка педагогија, која ја разви идејата врз основа на сопствените искуства од учењето.
„Често се прашував зошто одредени содржини не се разбирливи, иако беа објаснети во учебниците и на час, и што тргнало наопаку за време на учењето, и за мене и за моите колеги. Факт е дека процесот на учење мора да биде што е можно поиндивидуализиран. Во основните училишта, тие обрнуваат многу поголемо внимание на ова отколку во средните училишта и факултетите. Кога едноставно има премногу материјал, прво мора да инвестирате многу време во правење свои белешки што би го направиле материјалот разбирлив – ова значи и по неколкудневна интензивна работа. Затоа во нашиот проект се фокусиравме на идејата дека апликацијата ќе ја заврши оваа работа за ученикот“, објаснува Екарт.

Натпреварот GCD4FE се одвива во неколку фази, од подготовка на проектната задача до презентација пред стручен комитет. Тимот докажа во текот на неколку месеци интензивна работа дека може да комбинира знаење, упорност и креативност. Тевж Старовасник се сеќава:
„Атмосферата во Загреб беше напната. Кога ја објавија нашата победа, чувството беше неверојатно – мешавина од олеснување, радост и гордост.“ „Победивме можеби токму поради добрата поврзаност во тимот“, размислува Гаја Гујт, која се посвети особено на еден многу важен дел од проектот – графичката слика, дизајнот на прототипот на веб-страницата, видеото и постерот за презентација.

Адам Кац, исто така, нагласува дека успехот бил можен благодарение на тимскиот дух:
„Имавме јасна цел – да одиме во Кина. Навистина се сложувавме како тим и тоа беше очигледно во нашиот финален производ. Секако, нашиот професор и ментор, д-р Шумак, исто така заслужува заслуга за ова.“

Финалето во Пекинг ќе биде нова можност за презентирање на словенечкото знаење и иновации на светската сцена. Учеството на ваков важен настан значи многу и за Универзитетот во Марибор. „Тоа го зајакнува неговиот меѓународен углед, отвора врата за поврзување со еден од највлијателните универзитети во Азија и ја вклучува нашата академска заедница во глобалната потрага по решенија за подостапно и висококвалитетно образование“, објаснува менторот Шумак. Тимот продолжува да го усовршува решението пред да замине за Кина и е свесен дека сè уште има многу работа пред нас. Но, како што вели студентот Бошевски: „Секој ден сме поподготвени да покажеме сè што знаеме и можеме да направиме. Ова е исклучителна можност гордо да ги претставиме и Универзитетот во Марибор и Словенија на глобално ниво.“
Бобан Бошевски студира на Факултетот за електротехника, компјутерство и информатика.
Групата студенти добила и посебно внимание од градоначалникот на Марибор, кој лично им честита за успехот и им посакува поголеми успеси во иднина.
Овој настан предизвика големо внимание кај медиумите во Словенија, кои ја пренесоа веста за успехот на нивниот универзитет и студентите кои им донесоа таква престижна победа со својата иновативност и креативност.
Бошевски за Инфомакс вели дека според него образованието треба постојано да се развива, оттука и идејата на целиот тим за ваков настап на овој натпревар.
– „Верувам дека образованието треба постојано да се следи и развива за да ги следи потребите на новото време. Со нашата идеја сакаме да придонесеме кон таа промена и оваа победа покажува дека сме на вистинскиот пат, вели Бошевски.
Во врска со натпреварот и идејата Бошевски истакна дека:
– Од самиот почеток размислувавме како најдобро да ги поврземе образованието, дизајнот и технологијата. Ни беше важно технологијата сè повеќе да се прилагодува на нас, а не ние на неа. Сакаме сето тоа да нè поврзува и да ни помогне во процесот на учење и разбирање. Работевме на таа идеја сè до самиот крај, кога нашето решение го претставивме во Загреб.
Иднината на образованието ја гледаме како прилагодлива, интелигентна и пред сè човечка. Веруваме дека учењето сè повеќе ќе се одвива по индивидуален пат – не како унифициран систем за сите, туку како прилагоден процес што го следи личното темпо, стил и потреби.
Подготовките за финалето во Кина се во тек, а Бошевски вели дека се одлучил да студира во Словенија поради тоа што сакал квалитетно образование.
– Одлучив да студирам во Словенија бидејќи сакав квалитетно образование, нова средина и предизвици кои ќе ми помогнат да се развивам. Моментално се во тек подготовките за финалето во Кина, вели студентот.
Редакцијата на Инфомакс на целиот тим и лично на студентот Бошевски им посакува успех на финлето во Пекинг.
ПОВРЗАНИ ВЕСТИ
Македонец освои прво место на престижен светски…
Група студенти од Универзитетот во Марибор, Словенија,…
Невреме во Словенија – илјадници луѓе останаа…
Западна Словенија по должината на границата со…
Словенија го легализира потпомогнатото самоубиство
Во петокот, Словенија го легализираше потпомогнатото самоубиство,…
Словенија воведе санкции против израелски министри
Словенечката влада денес воведе санкции против Израел,…
Снег падна на врвовите во Словенија
Необична метеоролошка појава го изненади почетокот на…