Гејминг-индустријата на Србија ги удвои приходите минатата година

t

Минатата година српската индустрија за игри заработила 175 милиони евра или 117 отсто повеќе од една година претходно, соопшти денеска Стопанската комора на Србија (ПКС) на презентацијата на најновиот извештај за индустријата.
Според Кристина Јанковиќ-Обуќина, извршен менаџер на Српската асоцијација на индустријата за видео игри (SGA) и уредник на извештајот, 15 компании за игри во Србија го оствариле тој приход во 2023 година, од кои 57 отсто развиле оригинални производи.


Според неа, најзначајната промена од минатото во однос на 2022 година во српската индустрија за игри е растот на вработените за цели 98 отсто, што доведува до проценка дека во таа индустрија кај нас работат 4.300 гејмерски професионалци.
Од таа бројка, како што нагласи Јанковиќ-Обуќина, дури 28 отсто од вработените во индустријата за игри во Србија се жени.
„Најзадоволни сме што во индустријата која се перципира како машка, работат дури 28 проценти од жените, а дури половина од сите тимови исто така се предводени од жени, што е тренд што опстојува со години“, рече таа.
Таа најави и дека годинава се планира да се отворат 475 нови работни позиции во оваа индустрија бидејќи се проценува дека има толку многу потреби.
„Статистиката покажува дека освен Белград, главните развојни центри се и Нови Сад и Ниш, а првите три области според бројот на вработени во индустријата се програмирањето, уметничките професии и контролата на квалитетот“, рече Јанковиќ- Обучина.
Директорот на Здружението на индустријата за видео игри на Србија, Михајло Јовановиќ-Џарил, изјави дека од 2017 година до денес домашната индустрија за игри бележи континуиран раст и развој, што, нагласи, е особено значајно имајќи предвид дека 2023 година ја одбележа глобалната нестабилност во многу индустрии, па и во оваа.
„Србија сè уште останува исклучок кога станува збор за поголеми прекини на студии или проекти“, рече тој.


Јовановиќ-Џарил изјави дека овој извештај, кој денеска беше претставен во PCS, е начин да се прикажат сите релевантни актери во индустријата за игри, засегнати страни, носителите на одлуки, но и пошироката јавност на едно место каде што моментално се наоѓа овој екосистем, како и нејзиниот потенцијал .
Директорот на Секторот за стратешка анализа, услуги и интернационализација на ПКС Михаило Весовиќ рече дека ваквиот раст на приходите во индустријата за игри минатата година може да се објасни со големиот број на професионалци за игри и нивните семејства кои се преселиле во Србија од Русија, Украина и Белорусија. .
Тој наведе и дека некои од водечките светски компании сега имаат свои најголеми претставништва во Србија, па се очекува овој наплив на знаење и искуство значително да влијае на домашната индустрија за игри.
Весовиќ додаде дека големите геостратешки промени имаат позитивен ефект врз индустријата за игри, која е важна врска помеѓу креативните, општествените и техничките науки.
„Гејмингот е перспективна индустрија, ПКС го поддржа настапот на нашите гејмери ​​во Келн минатата година и ќе го одржиме тој континуитет и оваа година“, рече тој и додаде дека ПКС и СГА потпишаа Договор како потврда и официјализирање на блиски и успешни соработка.
На денешната презентација беше констатирано дека игрите произведени во Србија се купени или преземени повеќе од сто милиони пати.

ПОВРЗАНИ ВЕСТИ

Српскиот патријарх се помоли Господ да му…

Претседателот на Србија, Александар Вучиќ, утрово во…

Мисијата на Србија во ОН апелира до…

Вршителот на должноста во Постојаната мисија на…

Вучиќ: Србија е нападната на многу расипан…

Претседателот на Србија, Александар Вучиќ, денеска по…

(Анкета) Србија е најголем сојузник на Македонија,…

За најголем сојузник на Македонија нашите граѓани…

Бугарија е најголема закана за Македонија –…

Балканските земји се сметаат за непријатели, покажува…