Објавено на:

ЕУ се подготвува за воведување на Еуро 7 стандард за емисии на издувни гасови

t

Европската унија се подготвува за воведување нови стандарди – Еуро 7 за емисии на издувни гасови, од ноември 2026 година за сите постоечки модели и од ноември 2027 година за сите нови модели, а во Србија сè уште е дозволен увоз на автомобили со стандард Еуро 3, според Српската асоцијација на увозници на возила и делови.
Податокот кој е повеќе од поразителен е дека во Србија во првите четири месеци од годинава се продадени вкупно 43.290 увезени половни автомобили, а повеќе од 65 отсто од оваа бројка се возила постари од 15 години, соопшти Здружението.


И покрај тоа што има позитивен тренд кон зголемување на бројот на возила со електрични, хибридни и бензински мотори кај новокупените возила, дизелите од постарите генерации (Евро 3, 4, 5) се најчестите користени возила увезени од ЕУ. Според Здружението, податоците се поразителни бидејќи продажбата на вакви дизели сочинува 63 отсто од сите увезени половни возила.
Во Србија, и покрај најавите на властите минатата година, и очекувањата дека тоа ќе се случи на почетокот на оваа година, одлуката за забрана за увоз на половни возила со еко стандардите Еуро 3 и Еуро 4 е пролонгирана.
Од здружението потсетуваат дека возилата со еуро 3 стандарди се произведувале од 2000 до 2005 година, а со еуро 4 од 2005 до 2009 година. Тоа значи дека во Србија се уште може да се увезуваат возила постари од 24 години, со што Србија останува последно прибежиште за европските загадувачи, предупредуваат од Здружението.


На 24 април, Советот на министри на Европската унија и Парламентот на ЕУ дефинитивно го усвоија претходниот предлог на Европската комисија за воведување нови стандарди – Еуро 7 емисии на издувни гасови, емисии на штетни материи емитирани од други компоненти и делови од возила (гуми, влошки за сопирачките итн.) како и сродни стандарди за животниот век (издржливост) на батериите на електричните и „Plug-in“ хибридните возила, кои од ноември 2026 година ќе треба да ги исполнуваат сите постоечки модели на патнички и лесни комерцијални возила (категории М1 И N1), а од ноември 2027 година сите нови модели на патнички и лесни комерцијални возила (категории М1 и N1).
За автобуси, тешки товарни возила и приколки (категории M2, M3, N2, N3, O3, O4), правилата стапуваат на сила од мај 2028 година за постоечките модели и од мај 2029 година за новите модели.
Кога станува збор за емисиите на издувните гасови, за патничките автомобили (М1) и лесните комерцијални возила (Н1), беа земени предвид приговорите на повеќето европски производители, како и на владите на шест земји од ЕУ, па граничните вредности од моментално важечкиот Еуро 6 стандард се задржани: CO – 1000 mg/km (бензин); 500 mg/km (дизел), THC – 100 mg/km (бензин), NMHC – 68 mg/km (бензин), NOx – 60 mg/km (бензин); 80 mg/km (дизел), PM – 4,5 mg/km (бензин, дизел).


Што се однесува до емисијата на издувни гасови, дополнително се заострија правилата за автобуси и тешки товарни возила (M2, M3, N2, N3), па граничните вредности се уште пониски во однос на моментално важечкиот стандард Euro 6.
Кога станува збор за траење или издржливост на батериите, за патнички и лесни комерцијални возила (100 отсто електрични и plug-in хибриди) е пропишано дека во првите пет години од староста или по 100.000 km, батериите мора да имаат издржливост од мин. 82 проценти од вкупниот животен век; помеѓу пет и осум години или извозени 100.000 км – 160.000 км, батеријата мора да има издржливост од мин. 72 проценти од вкупниот животен век.
Исто така, за секое новопроизведено возило од горенаведените категории да добие одобрение за употреба, односно да може да биде регистрирано и да се користи во земјите на Европската Унија, производителите ќе треба да исполнуваат строги критериуми за постојан мониторинг, односно да се вгради во возилото OBD уред за откривање на дефект на системот за издувни гасови во смисла на испуштање вредности на штетни гасови над дозволените гранични вредности; во возилото вградуваат уред OBFCM за мерење на реалната потрошувачка на гориво (или електрична енергија кај електричните возила), со цел да се утврди степенот на нивната енергетска ефикасност, како и низа други системи.
За првпат ќе се ограничи загадувањето не само од издувниот систем на возилата, туку ќе треба да се намали и емисијата на штетни честички, микрочестички кои се создаваат со употреба на гуми и сопирачки. Ова ќе важи и за електричните автомобили.
Иако само делумно беа прифатени аргументите на автомобилската индустрија кои покажуваа дека тоа ќе биде огромен трошок, во суштина, европските регулатори, ако се гледаат во целина, дополнително ги заострија критериумите.


Во Србија, во првите четири месеци од 2024 година, продажбата на нови возила е зголемена за повеќе од 30 отсто во однос на истиот период лани, што секако е охрабрувачки. Продадени се 9.713 патнички автомобили, што е за 2.265 повеќе во однос на истиот период лани кога биле продадени 7.448 автомобили.
Од здружението наведуваат дека Владата на Црна Гора донела одлука за забрана за увоз на возила постари од 15 години од 1 јули годинава. Тоа значи дека нема да може да се увезуваат возила со понизок еко стандард од Еуро 5. И Босна и Херцеговина го забрани увозот на половни возила од 1 јуни 2019 година со мотор со стандард Еуро 4.

ПОВРЗАНИ ВЕСТИ

ЕУ исплаќа 4,2 милијарди евра финансиска помош…

Земјите од Европската унија денеска ја одобрија…

Филипче до Гир: Се сомневам во намерите…

Претседателот на СДСМ, проф. д-р Венко Филипче,…

ЕУ мобилизира дополнителна помош за борба против…

По упатеното барање за помош од Македонија,…

Ова се најзадолжените држави во ЕУ!

Долгот во еврозоната е во пораст, покажуваат…

ЕУ ќе ѝ префрли на Украина 1,5…

ЕУ ќе и префрли на Украина 1,5…