На Србија ѝ недостасуваат 20.000 професионални возачи!
На Србија ѝ недостасуваат 20.000 професионални возачи и тешко дека проблемот ќе биде ублажен во следните пет години, изјави извршниот директор на Здружението за патен транспорт „Србијатранспорт“ Горан Алексиќ.
Србија треба да „произведува“ најмалку 4.000 професионални возачи годишно, рече Алексиќ.
Илјада возачи треба да доаѓаат од средните стручни училишта, а три илјади од системот од општеството преку Центрите за стручна стручна оспособеност“, рече тој.
Тој изјави дека со новиот закон се намалува старосната граница само за оние кои поминуваат исклучително квалитетна обука.
„И ќе можат да работат до полна старосна граница – возачи на камиони до 21 година и возачи на автобуси до 24 години, само во националниот сообраќај“, рече Алексиќи, додавајќи дека квалитетната обука е креирана од Агенцијата за безбедност во сообраќајот.
Според него, во Србија сега има 26 центри за професионална компетентност.
„Сметаме дека многу брзо ќе имаме повеќе од 60, кои ќе ја опфатат цела Србија. Претходно обуката траеше седум часа теоретска настава и 15 часа возење во автошкола. Сега тоа трае 140 часа, тоа е темелна обука која ги учи младите како да возат во кривина, на дожд, угорнина, удолница, како да одржуваат возило“, рече Алексиќ.
Тој изјави и дека транспортната индустрија има исклучително квалитетна соработка со министерствата за градежништво, транспорт, внатрешни работи и со Агенцијата за безбедност во сообраќајот.
„Мораме сериозно да размислиме за зголемување на платите. Заработката, која и онака е доволно висока, ќе создаде атрактивна окупација што ќе и обезбеди на Србија доволен број професионални возачи за да ги задоволи барањата на производството, индустријата и граѓаните“, рече тој.
Во Србија, вели тој, има 175.000 лиценцирани возачи, од кои дел се во странство, а дел се занимаваат со такси превоз.
„Проценуваме дека се ангажирани околу 100.000 професионални возачи, а недостигот од 20.000 возачи што се акумулирал низ годините е огромен“, рече тој, додавајќи дека МВР со големо разбирање ја прифати нивната иницијатива и она што постои во ЕУ. – намалување на старосната граница поради недостаток на професионални возачи на возачот.
Според него, сега недостига конкуренција и селекција.
„Нема поригорозни контроли, психотестови, јасно е дека и безбедноста во сообраќајот и самата активност се загрозени, бидејќи немаме со кого да работиме. Голема причина за ова е што професионалните возачи заминаа во странство во земји кои навреме ги разгледаа потребите на нивната економија и донесоа мерки кои беа во нивен интерес, а сега нашата земја, нашата влада и нашите луѓе во институциите препознаа дека мора да донесе мерки во интерес на економијата и општеството“, рече тој.
Веднаш со Б може да се пријавите за Д категорија, изјави тој и додаде дека жените сега лесно можат да возат автобуси, менувачите се автоматски, удобни за возење, а заработката е доста висока.
Според него, некој што работи за минимална плата, ако е здрав и способен, може да продолжи понатаму и да работи далеку поквалитетна работа отколку што работи сега.
Алексиќ на прашањето колку возачи се во странство и како сме стигнале до моментот да си одат нашите возачи, а нас да не возат странци, вели дека кога некој ќе оди сам на работа во Германија, треба да знае дека ќе заработи помалку од доктор таму.професорот… затоа што режиските служби се многу високи таму.
Возачите во Германија не се на исто ниво на плата како во Србија, а им остануваат релативно малку пари од 2.000 или 2.500 евра, колкава е платата, изјави Алексиќ и додаде дека мора да се знае дека казните за прекршоци се драстично повисоки – од три до 10 пати повисоки отколку во Србија.
„Има многу возачи кои се враќаат, особено ако одат сами. Човек сам кога оди во странство нема воопшто среќа“, рече Алексиќ.
Тој потсети дека во Србија доаѓаат возачи од Индија, Шри Ланка и други региони и дека поминуваат низ многу квалитетен избор.
ПОВРЗАНИ ВЕСТИ
Протест на Србите во Северна Митровица: За…
Србите од северот на Косово денеска се…
Има само шест години: Малиот Никола од…
Никола Јовиќ од Сремска Митровица е мал…
Србија ќе изгради музеј во чест на…
Претседателот на Србија, Александар Вучиќ, денеска изјави…
Нови протести против ископувањето на литиум во…
Во Јагодина, Сремска Митровица, Инѓа и Книќ…
Вучиќ: Курти се обидува да предизвика војна
Претседателот на Србија, Александар Вучиќ обвини дека…