Шаќири: Целта на МОН е да ги насочи младите кон развивање на иновативност и претприемништво

t

Македонија во моментов се соочува со најкрупните реформи во образовниот систем, со кои се опфатени сите сегменти, односно и основното и средното образование, но и високото. Суштината на тие промени е да се подобри квалитетот на наставата, учениците да се насочат кон учење со разбирање наместо кон фактографско меморирање податоци, да се насочат кон стекнување на вештини кои навистина се потребни и барани на пазарот на трудот, меѓу кои секако и претприемачките вештини, за кои сметам дека заедно со дигиталните вештини дури и се клучот за успешност на професионален план.

Ова го истакна министерот за образование и наука Јетон Шаќири на панел дискусија посветена на образованието во рамки на Форумот организиран по повод 100 дена Влада, посочувајќи дека идејата е образовниот систем да почне да создава генерации кои ќе бидат подготвени за предизвиците на работни места кои, како што рече, можеби сега во моментов не се познати и ќе бидат отворени по 10 – 20 години.

„МОН се ориентира кон претприемничкото образование кое е дел од коренитата реформа на базата на националниот образовен систем – основното образование и се внесува со сите задолжителни и изборни предмети, но и во воннаставните активности каде постои можност“ рече Шаќири.

Потсети дека изработена е нова Концепција за основно образование која целосно го менува пристапот на наставниците во реализацијата на наставата, со повеќе интерактивност, со развивање на нивната креативност и иновативност, како и дека етапно се изработуваат нови наставни програми кои се усвојуваат врз основа на национални стандарди за постигања на учениците.

„Имаме вкупно 8 национални стандарди за постигања на учениците и токму еден од нив техника, технологија и претприемништво. Според истиот, од учениците се очекува да стекнуваат компетенции кои се поврзани со способности за преземање иницијативи, за креирање на идеи и претворање на идеите во производи и услуги, за носење на одлуки и преземање ризик. Учениците стекнуваат знаења од техниката, бизнисот, финансиската писменост, претприемништвото и така натаму“, додаде министерот.

Сакаме, што рече, добро да ги подготвиме младите за следното ниво на образование, а тоа е средното каде фокусот е насочен кон стручното образование и тоа не само кон промоција, туку и кон развој.

„Затоа го воведуваме концептот на дуално образование, со учество на компании од бизнис секторот во подготовка на учениците кои добиваат повеќе практична обука, за сметка на учењето теорија. И тоа има голем ефект врз развој на потенцијалот на учениците и врз нивно насочување кон претприемништвото. Сето ова го стимулираме и со стипендии кои помагаат во упатување на учениците повеќе кон стручно и кон претприемничко образование“, рече Шаќири.

Осврнувајќи се на инвестициите во инфраструктурните услови рече дека годинава буџетот за оваа намена е рекорден и изнесува над 1 милијарда денари.

„Тоа се средства со кои продолжуваме да градиме нови училишта и спортски сали, да реконструираме постојни објекти, да опремуваме, а тука особено ќе ја споменам набавката на 265 нови кабинети по природни науки кои ни требаат токму за тоа -за развивање на креативност, идеи и иновативност кај младите. Само во моментов се градат 5 нови училишни објекти – во Визбегово во Бутел, во Долно Блаце во Чучер Сандево, во Лешница во Желино, во Ѓорче имаме доградби во Хром и Волково…Дури 40тина училишта се реконструираат. Се градат 4 нови спортски сали, наскоро ќе започнеме уште една“, информираше Шаќири.

Според него, развојот на образовниот систем е на добар пат, а ефектите ќе се почувствуваат на среден рок, кога ќе добиеме една цела генерација која се едуцирала согласно сите воведени новини.

ПОВРЗАНИ ВЕСТИ

Кина лансира сонда која ќе собира примероци…

Кина ќе ја лансира лунарната сонда Чанге-6…

Конечно – Се воведуваат стручна матура и…

Владата, на денешната седница, утврди текст на…

Партијата ГРОМ бара докази дали пратеникот од…

Политичката партија ГРОМ денеска преку својата потпретседателка…

МОН: Со дигитализација на образованието, вложуваме во…

Подобрување на квалитетот на наставата, стекнување на…

По барање на Левица, МОН ги одзеде…

Секој ученик заслужува безбедна образовна средина. Драматичните…