Објавено на:

Кина сака да ја намали зависноста од САД – ЕУ е „старо-нов“ партнер?

t

Во време кога тензиите во глобалната трговија достигнуваат нови височини, а односите со Соединетите Американски Држави остануваат затегнати, Кина сè повеќе спроведува стратегија за диверзификација на трговските текови.

Европската Унија, со својата голема потрошувачка база и силна индустриска инфраструктура, станува клучен партнер во оваа трансформација.

Дали ова е почеток на нова „романса“ меѓу ЕУ и Кина во економската сфера – овој пат од нужда? ЕУ е втор најголем трговски партнер на Кина, веднаш по АСЕАН.

Во 2023 година, трговијата меѓу Кина и ЕУ изнесуваше над 850 милијарди евра, иако увозот од Кина го надмина кинескиот увоз од Европа за повеќе од 300 милијарди евра. Затоа Кина сега се обидува да ја избалансира размената со отворање на вратата за европски производи, првенствено луксузни стоки, автомобили, зелени технологии и земјоделски производи.

Покрај трговијата, кинеските инвеститори сè повеќе се свртуваат кон Европа преку инвестиции во логистика, инфраструктура и обновливи извори на енергија. Пристаништето Пиреја во Грција е веќе пример за долгорочно кинеско присуство, додека новите проекти во Унгарија, Србија и Италија се дел од поширока стратегија за поврзување на европскиот пазар со кинески капацитети.

CEPC и „Појас и пат“ во европски облик Со оглед на тензиите со САД и ограничувањата за извоз на високотехнолошка опрема, Кина брзо бара нови пазари и ги зајакнува трговските врски со земјите од глобалниот југ. Иницијативата „Еден појас, еден пат“ останува една од клучните алатки за проширување на влијанието и маркетингот на производите, додека фокусот се префрла на регионални договори како што е Регионалното сеопфатно економско партнерство (RCEP), најголемата зона за слободна трговија во светот.

Кинеската иницијатива „Еден појас, еден пат“ (BRI), иако наиде на скептицизам кај некои членки на ЕУ, останува важен канал за трговска соработка. Кинеските претставници најавуваат „помалку идеолошки, а повеќе инфраструктурен“ фокус на иницијативата, што би можело да ги ублажи загриженостите во Брисел. Покрај тоа, Кина е многу активна во рамките на Регионалното сеопфатно економско партнерство (RCEP) и се обидува да создаде мост меѓу Азија и Европа преку земјите од Централна Азија и Западен Балкан.

Оваа стратегија вклучува не само физичка инфраструктура, туку и хармонизација на регулативите, дигитални платформи и побрза размена на податоци. Кинеските лидери сè повеќе испраќаат пораки дека се отворени за соработка со Европа без оглед на геополитичките конфликти. На неодамнешниот форум во Боао, беше нагласено дека Кина сака „отворена, непристрасна и стабилна соработка со ЕУ, заснована на меѓусебно почитување и практични интереси“.

Сепак, пречките остануваат: европските лидери се сè погласни во критиките за прекумерното производство и индустриските субвенции во Кина, особено во секторот за електрични возила. Европската комисија моментално истражува можни антидампинг мерки против кинеските производители на електрични возила, што би можело дополнително да ги комплицира односите.

ПОВРЗАНИ ВЕСТИ

ФБИ нуди награда за информации поврзани со…

Федералното истражно биро на САД (ФБИ) понуди…

Амбасадата на САД во Приштина му се…

В.Д амбасадорката на САД во Приштина, Ана…

Познато е кој ја уби демократската претставничка…

Осомничениот за атентатот и обидот за атентат…

Путин и Трамп разговарале за конфликтот меѓу…

Рускиот претседател Владимир Путин разговарал по телефон…

УЖАС во САД: Убиени пратеничка на демократите…

Минесота е во шок откако државната претставничка…