Поморските гиганти го запреа патувањето на контејнерските бродови низ Суецкиот канал поради нападите од Хутите

t

Најмалку осум бродови беа нападнати во последните недели на клучниот воден пат што ги поврзува Индискиот Океан и Црвеното Море од каде мора да поминат бродовите за да дојдат до Суецкиот канал.

Две глобални бродски големи компании, данскиот Maersk и германскиот Hapag-Lloyd, во петокот го запреа минувањето на нивните бродови низ Црвеното Море, наведувајќи ги безбедносните ризици.

Во нивните изјави, двете компании рекоа дека мерката доаѓа како одговор на низата напади на бунтовниците Хути со седиште во Јемен врз бродови кои минуваат низ областа.

„Длабоко сме загрижени поради силно ескалираната безбедносна ситуација во јужниот дел на Црвеното Море и Аденскиот Залив. Неодамнешните напади врз комерцијални бродови во областа се алармантни и претставуваат значителна закана за безбедноста и безбедноста на морнарите“, се вели во соопштението на Maersk, осврнувајќи се на инцидентот со неговиот брод Maersk Гибралтар во четвртокот и уште еден напад на контејнерски брод на петок. Компанијата им нареди на сите нејзини бродови во областа што пловеа кон јужниот влез на Црвеното Море, теснецот Баб ел-Мандеб, да го прекинат нивното поминување до понатамошно известување.

Хапаг-Лојд, чиј брод Ал Џасра, исто така, беше нападнат во петокот, во изјава за Си-Ен-Би-Си рече дека го запира целиот сообраќај на контејнерски бродови низ Црвеното Море до понеделник, а потоа ќе одлучи за периодот потоа.

„Тоа е многу загрижувачко затоа што бродовите што се упатуваат кон Суец мора да поминат низ теснецот. Запираме некои бродови, но сè уште нема општо правило, иако ова може да се промени“, изјави портпаролот на компанијата Нилс Хаупт, цитиран од Wall Street Journal.

Теснецот Баб ел-Мандеб го поврзува Црвеното Море со Аденскиот Залив, а потоа со Индискиот Океан од едната страна и Средоземното Море преку Суецкиот канал од другата страна. Водниот пат е клучна рута што ги поврзува Азија и Европа и олеснува приближно 12% од глобалната трговија, вклучително и 30% од сите глобални контејнерски пратки.

Бунтовниците Хути со седиште во Јемен, во знак на поддршка за Хамас, започнаа напади врз бродови што минуваат низ каналот по ескалацијата на непријателствата меѓу Израел и Хамас во Газа. Додека нападите наводно биле насочени само кон бродови поврзани со Израел, бродските компании сметаат дека ситуацијата е опасна за сите бродови. Според извештаите на медиумите, повикувајќи се на сопственици и посредници на бродови, најмалку осум бродови досега биле нападнати.

Меѓународната поморска комора (ICS) во петокот соопшти дека „ги жали акциите на Хутите“ и повика на итен прекин на нападите. Тој, исто така, ги повика „државите со влијание во регионот“ да го искористат со цел „да ја ублажат заканата за поморството претставена од Хутите“ и „да го деескалираат она што сега е исклучително сериозна закана за меѓународната трговија“. Трговското тело забележа дека некои компании веќе ги пренасочиле своите пратки на алтернативни рути „што додава цена и одложување на глобалната трговија“.

ПОВРЗАНИ ВЕСТИ

(Видео) Руски бродови вооружени со ракетите „Циркон“…

Одредот на бродови на руската северна флота,…

Поморските гиганти го запреа патувањето на контејнерските…

Најмалку осум бродови беа нападнати во последните…

Хутите се заканија дека ќе ги гаѓаат…

Портпаролот на јеменските Хути, Јахја Саре, денеска…

55 кинески борбени авиони забележани околу Тајван

Десетици кинески борбени авиони се забележани во…

Moрнарицата на САД: Кина има 200 пати…

Во протечениот извештај од американското морнаричко разузнавање…