Бугарите земаат најниска минимална плата во ЕУ
Бугарија има најниска минимална плата меѓу земјите членки на Европската унија во јануари – 551 евро.
Највисока е во Луксембург – 2.638 евра, покажуваат податоците на Евростат. За 10 години, во споредба со 2015 година, најниската плата кај нас е зголемена за нешто под 12 проценти.
Од 1 јануари 2025 година, вкупно 22 од сите 27 земји во Унијата имаат утврдена национална минимална плата, со исклучок на Данска, Италија, Австрија, Шведска и Финска.
Врз основа на нивото на нивната национална бруто-месечна минимална плата во евра што се применува на 1 јануари 2025 година, релевантните земји на ЕУ може да се класифицираат во 3 групи.
Во првата – со ниво од над 1.500 евра месечно, покрај лидерот Луксембург се и Ирска, Холандија, Германија, Белгија и Франција.
Земјите ниски плати од 1.000 до 1.500 евра месечно се Шпанија, Словенија, Полска, Литванија, Португалија и Кипар.
Во групата со помалку од 1.000 евра месечно, покрај Бугарија, се и Хрватска, Грција, Малта, Естонија, Чешка, Словачка, Романија, Летонија и Унгарија.
За споредба, Евростат дава податоци и за Соединетите Американски Држави, каде што федералната минимална плата е 1.210 евра месечно.
Бугарија е меѓу земјите-членки, заедно со Романија, Литванија и Полска, со највисока просечна стапка на зголемување на минималната плата во изминатите 10 години – над 10 проценти.
Најниски просечни годишни стапки на раст меѓу земјите од Европската унија се забележани во Франција – нешто повеќе од 2% и Малта – речиси 3%.
ПОВРЗАНИ ВЕСТИ
Македонско-бугарската историска комисија повторно без резултати: Нема…
Последниот состанок на заедничката мултидисциплинарна експертска комисија…
Јотова и Радев криеле помилувања? Имињата се…
Во официјалниот регистар на помилувања што го…
Урсула фон дер Лајен следната недела во…
Претседателката на Европската комисија, Урсула фон дер…
Касис понуди помош од ОБСЕ за Македонија…
Продлабочување на билатералната соработка, зајакнување на економските…
Муцунски: Работиме на дијалог со Бугарија, за…
Дијалогот што во моментов се води во…