Груевски: Хронолошки случувања на Велики Петок и превезот на Вероника не изработен од човечки раце
ХРОНОЛОШКИ СЛУЧУВАЊА НА ВЕЛИКИ ПЕТОК И ПРЕВЕЗОТ НА ВЕРОНИКА НЕ ИЗРАБОТЕН ОД ЧОВЕЧКИ РАЦЕ
Велики петок е ден од Страдалната седмица, христијански празник на денот кога е распнат Исус Христос.
Овој ден е посветен на спомнувањето на осудувањето на смрт, Крстните страдања и смртта на Спасителот.
Велики Петок е централен за христијанската теологија и го одбележува распнувањето на Исус Христос и неговата смрт во Голгота. Овој ден се празнува за време на Страсната седмица во петокот што му претходи на Велигденската недела. Извештаите за активностите на Исус на овој ден првенствено се изведени од новозаветните евангелија – Матеј, Марко, Лука и Јован. Секој дава малку различни детали, но колективно тие нудат кохерентен наратив на настаните. Еве еден краток хронолошки извештај за денот Велики Петок од утро до вечер:
Рано наутро
Апсење и судење. Откако беше предаден од Јуда Искариот и уапсен во Гетсиманската градина доцна во четвртокот навечер, Исус беше одведен кај првосвештеникот Кајафа, каде што се собра Синедрионот (Матеј 26:57-68).
Тој беше испрашуван и се соочи со неколку обвинувања, но Исус главно молчеше. Откако изјави дека е Син Божји, тој беше обвинет за богохулење.
Негирање на Петар. Истовремено, Петар трипати негираше дека го познава Исус пред да запее петелот, исполнувајќи го Исусовото предвидување за неговото негирање (Матеј 26:69-75).
Утро
Пред Понтиј Пилат: Рано наутро, Исус беше врзан и изведен пред Понтиј Пилат, римскиот управител (Јован 18:28-38). Пилат не најде основа за обвинение против Исус, но сепак му понуди да го ослободи како вообичаено помилување за празникот Пасха. Меѓутоа, толпата под влијание на еврејските свештеници бараше ослободување на Вараба, наместо Исус и распнување на Исус.
Пред Ирод Антипа: Пилат потоа го испрати Исус кај Ирод Антипа, кој во тоа време бил во Ерусалим, бидејќи Исус беше Галилеец и под јурисдикција на Ирод. Ирод, кој долго време сакаше да го види Исус, се надеваше дека ќе види чудо, но на крајот се потсмеваше со него кога Исус не го направи. Ирод го испрати назад кај Пилат (Лука 23:6-12).
Доцна утро
Пресуда од Пилат: По враќањето на Исус, Пилат изјави дека има намера да го казни, а потоа да го ослободи. Меѓутоа, притиснат од инсистирањето на толпата за распнување, Пилат ги измил рацете како гест на невиност и го предаде Исус да биде распнат (Матеј 27:24-26).
Од пладне до попладне
Распетие: Исус беше камшикуван, крунисан со трње и исмејуван. Потоа го носел својот крст на Голгота („местото на черепот“), каде што бил распнат меѓу двајца крадци (Марко 15:22-27). Распнувањето започнало околу пладне.
Последни зборови: Додека беше на крстот, Исус кажа неколку фрази, меѓу кои: „Оче, прости им, зашто не знаат што прават“ и „Боже мој, Боже мој, зошто ме остави? ” (Лука 23:34; Матеј 27:46).
Средно попладне
Смрт: Околу 15 часот Исус умре.
Евангелијата забележуваат дека небото се затемнило три часа од пладне до неговата смрт (Матеј 27:45-50). Во моментот на неговата смрт, превезот на Храмот бил скинат, што означувало отстранување на разделбата меѓу Бога и човештвото (Матеј 27:51-54).
Доцна попладне до вечер
Погреб: По неговата смрт, Јосиф од Ариматеја, таен ученик на Исус, го побарал Пилат за телото на Исус. Нему му била дадена дозвола, а Исус бил завиткан во ленено платно и ставен во гроб издлабен во карпа. Гробот потоа бил запечатен со голем камен (Матеј 27:57-60).
Ова резиме ја одразува комбинацијата на сите четири евангелија, обезбедувајќи сеопфатен преглед на она што христијаните веруваат дека се случило на денот на распнувањето на Исус.
Патувањето на Исус што го носи крстот до Голгота, наречено „Via Dolorosa“ (латински „Болен пат“), е една од најзначајните епизоди во христијанската традиција. Традиционално се верува дека оваа патека е патеката по која чекорел Исус, носејќи го својот крст, на патот до неговото распнување. Деталите за ова патување се собрани од евангелските наративи заедно со подоцнежните христијански традиции. Еве детална приказна за таа поворка:
Околу осудата и земањето на крстот…
По неколку искушенија и среде зголемен притисок од толпата, која била под влијание на еврекските свештеници, Пилат го осудил Исус на распнување. Ова било вообичаена форма на римска смртна казна резервирана обично за робови, револуционери и најниските криминалци.
Тогаш на Исус му бил даден неговиот крст да го носи. Жртвите на распнувањето обично ја носеле хоризонталната греда (patibulum) до местото каде што вертикалниот столб (стапови) веќе бил фиксиран во земјата.
Патувањето започнува.
Физичката состојба на Исус во овој момент била страшна. Тој издржал ноќ на апсење, повеќекратни судења, исмејување, тепање и римско камшикување, кое било брутално и дизајнирано да ја ослабне жртвата до смрт. Тежината на тешкиот дрвен крст, во комбинација со неговата ослабена состојба, го направиле патувањето извонредно болно и тешко.
Додека Исус се борел под тежината на крстот, римските војници го принудиле Симон Киринески (случаен минувач) да го носи крстот за него (Марко 15:21). Овој чин покажува дека Исус можеби бил физички неспособен да продолжи сам да го носи крстот.
Се верува дека тој припаѓал на еврејската заедница на либискиот град Кирена и дека дошол во Ерусалим за Пасха како и другите Евреи кои живееле во дисперзијата. Постои верзија дека тој можел да биде следбеник на Исус Христос, бидејќи, според Јохан Бенгел, „ниту Евреин, ниту Римјанин не би сакале да ја поднесат тежината на крстот“.
Според Евангелието според Марко, тој имал два сина (Мк. 15,21), Александар и Руф. Дополнителни информации за Симон може да се најдат во Светото Предание. Според него, тој и неговото семејство подоцна се преселиле во Рим и уживале посебна почит таму меѓу римските христијани и неговите синови: Руф бил апостол на седумдесетте во Теба а Александар бил маченик, настрадал во Картагина.
Попатно, Исус наушол на група жени кои тагуваат и жалат по него. Исус се свртел кон нив и рекол: „Ерусалимски ќерки, не плачете за мене, плачете за себе и за своите деца“ (Лука 23:28). Оваа интеракција е значајна бидејќи го одразува неговото сочувство и пророчки увид дури и при огромно страдање.
Иако не е спомнат во библиските текстови, традицијата вели дека една жена по име Вероника го избришала лицето на Исус со нејзиниот превез, а сликата на неговото лице на чудесен начин била втисната на ткаенината. Овој настан се одбележува во многу прикази на станиците на Крстот.
По пристигнувањето на Голгота, местото на черепот, крстот бил положен, а Исус бил прикован на него. Процесот на распнување бил ужасен и дизајниран да ја максимизира болката и да го продолжи страдањето. Исус потоа бил подигнат на крстот, типично подигнат за да биде видлив како пречка против злосторствата.
Ова патување се гледа како на врвен чин на жртва и откуп во христијанската теологија. Исусовото носење на крстот го симболизира носењето на гревовите на човештвото.
Приказот на последното патување на Исус е наполнета со длабоко емотивно и духовно значење, прикажувајќи го Исус како ја исполнува својата мисија преку страдање, послушност и сочувство кон другите дури и во неговите најтемни часови.
Виа Долороса денес е место за аџилак, при што Крстовите станици означуваат значајни настани долж оваа рута, помагајќи им на приврзаниците да медитираат за страдањата и жртвите на Исус.
А сега малку околу превезот на Верника.
Вероника е најпозната во христијанските традиции по нејзиниот чин на љубезност кон Исус за време на неговото распнување. Според побожните легенди, Вероника била жена од Ерусалим која наишла на Исус како го носи својот крст во Голгота. Трогната од глетката на неговото страдање, Вероника излегла напред и му го понудила на Исус својот превез за да може да си ја избрише потта и лицето обоено со крв.
Кога Исус ја вратил ткаенината, неговиот лик на чудесен начин бил втиснат на неа.
Превезот на Вероника стана една од најпочитуваните мошти во христијанството.
Се верува дека самото име „Вероника“ потекнува од латинската фраза „вера икона“, што значи „вистинска слика“, што се усогласува со приказната за чудесната слика оставена на нејзиниот превез. Различни текстови и традиции нудат различни детали за нејзиниот живот пред и по овој настан, а нејзината приказна е инспирација за бројни уметнички дела и литургиски практики во христијанската вера.
Приказната за Света Вероника, пренесена низ христијанската традиција, обично не вклучува вербална размена меѓу неа и Исус во моментот кога таа го брише неговото лице. Чинот е повеќе прикажан како тивок гест на сочувство и милост среде страдањата на Исус. Меѓутоа, различните верзии на приказната, особено во различни уметнички прикази или локални традиции, може да додадат елементи како што се кратка размена на зборови или погледи за да го подобрат емоционалното влијание на сцената.
Според христијанското предание, кога измачениот Исус одел по стрмниот пат кон Голгота, свиткан под тежината на патулата врзана за неговите раце, хоризонталната греда на крстот, паднал три пати.
Една жена потоа излегла од толпата што го придружувала и, игнорирајќи ги римските легионери што ги придружувале осудените, истрчала до Исус, кој паднал на земја, а потоа со бела марама му го избришала лицето облеано во крв и пот.
Иако Вероника не е спомната по име во ниту едно од канонизираните евангелија, нејзиното име е засекогаш испреплетено со свилената марама на која се гледа контурата на лицето, која совршено се совпаѓа со лицето на брадестиот маж на најмистериозната реликвија на Воскресението.
Вероника не се споменува во ниту едно од четирите канонизирани евангелија, светите списи според Матеј, Лука, Марко и Јован, само апокрифата од 6 век , Дела на Пилат, ја идентификува со „жената со проток на крв“, која го спомнуваат и тројца евангелисти.
Поглавје 6 од Апокрифите прво го споменува името Вероника, кое, според бенедиктинскиот историчар и религиозен научник Жан Мабилон , дури не се однесува на тоа што се однесува на личност, туку на ткаенина што го чува лицето на Спасителот. Друга апокрифа вели дека ткаенината била испратена во Рим од шестиот гувернер на Јудеја, Волусијан, наследник на Квинт Понтиј Пилат , прокураторот кој ја потврдил смртната казна на Исус.
Во врска со последиците од нејзините постапки, традиционалните извештаи обично не детализираат никакви конкретни проблеми или прогонство со кои се соочила Вероника како резултат на нејзиниот сочувствителен чин кон Исус. Фокусот на приказната има тенденција да остане на нејзиниот чин на љубезност и чудесната слика на лицето на Исус на ткаенината.
Што се однесува до животот на Вероника, има многу малку достапни историски информации. Голем дел од она што е познато доаѓа од апокрифни текстови и религиозни традиции наместо историски записи. Некои традиции сугерираат дека Вероника подоцна отпатувала во Рим и живеела таму до нејзината смрт, и дека превезот се чувал како света реликвија, почитувана од раните христијани. Сепак, овие извештаи се главно легенди и не се поткрепени со конкретни историски докази.
Во суштина, приказната за Света Вероника е богата со духовно значење и симболика, но ретка со проверливи историски детали. Нејзиното наследство првенствено е зачувано преку религиозната уметност, станиците на крстот и посветеноста на оние кои го почитуваат нејзиниот чин на милосрдие.
Според податоците се извадени од истражувањето на Елтер Тамаш на порталот Ориго, таканареченото Адајско учење, создадено во 5 век, пишува дека „Ликот Господов“ бил испратен од Ерусалим до Береника, ќерката на Агпе, кралот на Едеса, и дека заедно со Христовото платно (Торинско, изд . ), со векови во Мала Азија се чувало во градот. Она што исто така може да се докаже историски е дека превезот дошол во „вечниот град“ од Константинопол и секако бил во Рим од 8 век, бидејќи во една папска хроника од 753 година се споменува дека III. Папата Стефан бос го носеше портретот „насликан од нечовечки раце“ во велигденската поворка.
�Почитувањето на Вероника всушност започнало да се шири во христијанската црква дури од почетокот на XIII век. Во 1208 година, папата ги вовел велигденските поворки со светата ткаенина што се чувала во Ватикан. Во своето поетско дело La Vita Nuova (Нов живот) напишано во 1294 година, Данте Алигиери споменува дека аџиите масовно доаѓале во Рим за да го видат лицето на Христос на плаштеницата на Вероника. Исклучително силниот култ на мистериозната ткаенина е добро илустриран со фактот дека кога започнала изградбата на базиликата Свети Петар во 1506 година, камен-темелникот бил поставен во земјата на местото на раносредновековната капела во која претходно била реликвијата.
Кога папата Пал V (римокатолички Папа од 1601 до 1625) ја урна капелата во која се чуваше шалот на Вероника во 1608 година, скапоцената реликвија исто така беше изгубена со децении. Шалот дошол во посед на капучините од Манопело во 1646 година и тука се чува до ден-денес. Направени се неколку копии од шалот, меѓу другото, тие се чуваат во ризницата на Хофбург во Виена, Аликанте во Шпанија, Ватикан и базиликата Сан Силвестро во Рим.
Во истото истражување има опис дека неколку луѓе го истражувале потеклото на контурата на лицето, која е подеднакво силна од двете страни на превезот исткаен од бисус, односно свила од школка, користејќи научни методи. Според христијанската традиција, кога Вероника со марамата го избришала крвавото лице на Исус, Спасителот оставил отпечаток на неговиот лик на него, кој според христијанското сфаќање е таканаречен akheropoietos , односно натприродна слика од божествено потекло.
Превезот го испитувале повеќе текстилни експерти, кои од моделот на ткаењето и анализата на суровината заклучиле дека датира од н.е. Можело да биде направено во 1 век, а средновековното потекло на шалот е исклучено. Бландин Пашалис Шлонер, трапист монах и иконописец, го проучувал шалот долги години покривајќи ги и најмалите детали.
Тој бил првиот што забележал дека контурата на лицето покажува многу блиска кореспонденција со машкото лице прикажано на Торинската плаштеница , која се смета за Христова смртна постела . Шелнер докажа со споредување на слики со висока резолуција на контурите на лицето на превезот Маноплело и торинската покров, дека ликовите на двете лица се совпаѓаат сто проценти.
Во 1898 година, аматерскиот фотограф Сендо Пиа, направил фотографии од бледата контура на лицето на плаштеницата, чувана во катедралата Свети Јован Крстител во Торино и во сопственост на италијанското кралско семејство, Куќата на Савој, до 1983 година.
Кога ја разви снимката, на негово крајно чудење, контурите на тродимензионалната брадеста глава се расплетуваа во 3Д на негативот.
Фотографиите направени во 1930-тите со многу подобра технологија открија нови неверојатни детали: покрај трагите од римскиот тростран камшик, флагелумот го покрива целото тело, убод од копје во пределот на срцето и траги од убоди од трн на челото. Исто така идентификувани, кои добро се совпаѓаат со она што е напишано во евангелската приказна за страдањето. Во 1978 година, језуитскиот професор по историја Френсис Л. Филас, по компјутерски зголемените и дигитално подобрените слики на лицето, открил дека очите се покриени со впечатоците на два провинциски бронзени медали датирани од н.е. Помеѓу 29 и 31, за време на гувернерството на Понтиј Пилат, тие биле претепани во Јудеја.
Контурите на лицето на Покровот од Торино и превезот на Манопело покажуваат совршено совпаѓање кога се надредени една на друга
Експертските тестови утврдија дека контурите и на шалот и на плаштеницата не се насликани, туку се добиени од крв, а отпечатоците од телото што може да се идентификуваат на превезот Вероника и на торинската плаштеница се подеднакво исцртани со крвта на ретката А.Б. крвна група.
�Нема објаснување како можело да настане.
�Како и кај Торинското платно, не било можно да се дешифрира механизмот на дејство што ја создава контурата на телото видлива на текстилот, така што не било можно ниту со шалот на Вероника.
Според британскиот нуклеарниот физичар Ијан Вилсон, контурата базирана на крв била изгорена во влакната на ткивото поради некое непознато потекло и екстремно високо-енергетското зрачење кое произлегува од телото, што е најспоредливо со силно неутронско празнење. (Според евангелијата, кога Христос воскреснал, од гробот излегла силна светлина, која толку многу ги исплашила римските војници што го чувале гробот што тие безглаво побегнале.)
Други научници, вклучувајќи ја и нуклеарната истражувачка група на италијанската ЕНЕА, дошле до сличен заклучок.
Ијан Вилсон, британскиот нуклеарен физичар кој до сега беше силен атеист, исто така призна дека веднаш станал верник откако ја испитал плаштеницата. Истражувачите кои можеа длабински да го проучат шалот на Вероника се согласуваат дека создавањето на портретот е необјасниво на природна научна основа заснована на нашето сегашно знаење.
Според ставот на Римокатоличката црква, иако прашањето за верата не се заснова на мошти, светите мошти може да бидат погодни за зајакнување на верските убедувања на некои луѓе.
Во христијанската традиција, Вероника која со марама го избришала лицето на Исус додека тој го носел крстот кон Голгота, се смета за истата Света Вероника според повеќе традиционални верувања која претходно била исцелувана од Исус за што таа подигнала негова статуа пред која се молела. Сепак, не постојат библиски или историски извори кои директно можат да потврдат дека Вероника која го избришала лицето на Исус е истата личност која Исус претходно ја исцелил. Врската помеѓу овие два настани е повеќе дел од легендите и народните преданија од христијанската религиозна култура.
(Последната фотографија е реконструкција на лице направена со помош на компјутерска технологија од принтот на
Торинската покровница Фото: The Shroud of Turin)
*Фејсбук статус на поранешниот премиер Никола Груевски
ПОВРЗАНИ ВЕСТИ
ДОБРА ВЕСТ! Младиот Никола ја победи болеста!
Во објава на својата официјална страна на…
Груевски ја нарече власта на СДСМ дрва…
КОГА ДРВЦА САДАТ ДРВЦА Каква траги-комедија се…
Османи вели дека во ВМРО-ДПМНЕ има страв…
За тврдењата на албанската опозиција дека во…
Груевски открива дека Заев има бизниси во…
Иако во минатото во повеќе наврати кажав…
Каков “шамар”: Тајвански “Јагео” не доаѓа во…
Премиерот Димитар Ковачевски се испофали со доаѓањето…