Сушата на Панамскиот канал ја попречува глобалната трговија

t

Прекините ги принудуваат испраќачите да користат подолги и поскапи рути, велат аналитичарите.

Намалените нивоа на водата долж Панамскиот канал ја нарушуваат глобалната трговија, принудувајќи ги испраќачите да пловат по подолги рути и да плаќаат повисоки трошоци за товарот, објави во понеделникот Ројтерс.

Вештачкиот воден пат во Централна Америка, кој обезбедува многу поевтина рута за движење на бродовите меѓу Тихиот и Атлантскиот океан, и обработува околу 5% од меѓународната трговија преку море, во последниве години беше погоден од силна суша.

Недостатокот на вода создаде скапи предизвици за компаниите бидејќи бродовите се соочија со време на чекање до три недели за да поминат низ каналот.

Контејнерските бродови, кои превезуваат стоки за широка потрошувачка, обично го резервираат преминот многу однапред и не се соочуваат со долги одложувања. Но, бродовите што носат рефус стоки генерално не резервираат премин.

Кремот за испорака доаѓа во шпицот на сезоната за американскиот извоз на земјоделски култури, а повисоките трошоци се закануваат да ја намалат побарувачката за американските добавувачи на пченка и соја, кои веќе му го отстапија пазарниот удел на Бразил во последниве години, се вели во продавницата.

Голем број американски извозници на жито беа принудени да ги пренасочат своите пратки со земјоделски култури во Азија од пристаништата на брегот на Персискиот Залив до пристаништата на северозападниот дел на Тихиот Океан. Но, тоа имаше повисока цена бидејќи тие капацитети набавуваат жито главно преку железница, за разлика од поевтините товари кои се испорачуваат со шлеп што ги снабдуваат извозниците од Заливскиот брег.

„Комерцијалните компании наоѓаат начини да се движат околу проблемот. Но, несомнено тоа го чини крајниот корисник повеќе пари“, рече Ден Басе, претседател на консултантската компанија AgResource Co со седиште во Чикаго.

Само пет американски бродови со жито што пловеле за Азија транзитирале низ Панамскиот канал во октомври во споредба со 34 бродови минатата година, се вели во извештајот на американското Министерство за земјоделство (USDA).

„Предизвикува прилично нарушување и во трошоците и во доцнењето“, рече Џеј О’Нил, сопственик на HJ O’Neil Commodity Consulting. Сегашното нарушување на еден од главните светски поморски трговски патишта е најтешкото во последните половина век следење на глобалното поморство, додаде тој.

Управата на Панамскиот канал го ограничи транзитот на бродот оваа есен бидејќи недостатокот на вода го отежна работењето на каналот.

Ги намали дневните транзити на 22 брода од вообичаените 35 и планира да ги намали транзитите на 18 до февруари. Дополнителни намалувања би можеле да дојдат доколку нивото на водата остане ниско.

Долготрајните прекини на каналот би можеле да продолжат да ги попречуваат испораките на жито во 2024 година, кога влажната сезона во регионот може да почне да ги полни резервоарите и да го нормализира транспортот во април или мај, велат аналитичарите.

ПОВРЗАНИ ВЕСТИ

Русија го повикa БРИКС да го исфрли…

Според министерот за финансии на Русија, земјите-членки…

Сушата на Панамскиот канал ја попречува глобалната…

Прекините ги принудуваат испраќачите да користат подолги…

Тело на маж пронајдено во автомобил во…

Мртов маж бил пронајден во автомобил, кој…

Кина ги надмина очекувањата за опоравување на…

Кина во петкот објави податоци за економското…