„Фајненшл тајмс“: НАТО сака да го скрати преместувањето на трупи од западна кон источна Европа од 45 на три или пет дена!
Земјите од ЕУ ќе се обидат да го намалат времето потребно за преместување на трупите на НАТО од запад кон исток за речиси 15 пати, од сегашните 45 дена на пет или дури три, објави „Фајненшл тајмс“, повикувајќи се на претставници на ЕУ, пред Брисел да објави нови предлози за оптимизирање на „воената мобилност“.
Според информациите, клучно е да се обезбеди брзо движење на трупи, опрема и муниција низ Европа од запад, каде што се стационирани најголемиот дел од силите на НАТО, до источниот дел од Алијансата. Железничките и патните мрежи не ги исполнуваат потребните услови. Според Александар Солфранц, шеф на новата оперативна команда на Бундесверот (германски вооружени сили), одговорна за подготовка на Германија за централна улога во таква операција, секој елемент мора да функционира „како швајцарски часовник“.
Тој рече дека целта е да се испрати силен сигнал за одвраќање до Москва:
„Знаеме што планирате и ние сме подготвени. Погледнете, ние сме тука“. Дипломатите на НАТО проценуваат дека проектот вклучува преместување на приближно 200.000 војници, речиси 1.500 тенкови и повеќе од 2.500 други оклопни возила од Соединетите Американски Држави, Канада и Обединетото Кралство низ континентална Европа.
„Воената мобилност е клучна компонента на ефикасната безбедност и одбрана, а вистинската инфраструктура им помага на сојузниците да обезбедат дека вистинските сили се доставуваат на вистинското место во вистинско време“, рече претставникот на НАТО. Но, според Алберто Мацола, извршен директор на Европската асоцијација за железничка индустрија (CER), Европа само што почнува целосно да ги разбира предизвиците.
„Треба да провериме кои тунели во Европа се соодветни за ова“, истакна тој. Сегашниот стандарден колосек на ЕУ – максималните димензии на товарните возови што им овозможуваат безбедно да поминуваат под мостови и низ тунели – е премногу тесен за воен транспорт. Наклонот на пругите исто така може да биде проблем.
„Ако имате тежок товар, тој едноставно ќе се преврти“, рече еден претставник на ЕУ.
Планови на ЕУ
Како што претходно беше најавено, ЕУ ќе ги зголеми трошоците за воена мобилност десеткратно, на 17 милијарди евра, во следниот седумгодишен буџетски план на ЕУ од 2028 до 2034 година. Европскиот комесар за одржлив транспорт и туризам Апостолос Цицикостас потсети дека 1,7 милијарди евра издвоени за проекти за воена мобилност во тековниот седумгодишен буџетски план на ЕУ (2021-2027) биле „потрошени за три години“.
Терминот „воена мобилност“ во ЕУ подразбира реконструкција на целата транспортна инфраструктура на заедницата – пристаништа, аеродроми, железници, патишта и, најважно, мостови и тунели – за брзо движење на големи концентрации на сили, воена опрема и муниција во случај на потенцијален конфликт. Главната насока на таков транспорт кон ЕУ и НАТО традиционално се смета за векторот Запад-Исток, што вклучува трансфер на воени сили што пристигнуваат во пристаништата на атлантскиот брег на Европа од САД, Велика Британија и Канада до границите со Русија и Белорусија.
ПОВРЗАНИ ВЕСТИ
„Фајненшл тајмс“: НАТО сака да го скрати…
Земјите од ЕУ ќе се обидат да…
Писториус: Русија може да нападне членка на…
Русија евентуално може да нападне една од…
Орбан предупредува: Западот ја води Европа кон…
Унгарскиот премиер Виктор Орбан изјави дека ризикот…
Груевски: Тапаните на војната почнаа да чукаат…
*Фејсбук објава на поранешниот Премиер на Република…
Парламентот на Црна Гора одобри учество на…
Парламентот на Црна Гора денеска гласаше за…